Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Hned v prvním odstavci účelové lžiRv Hrdina je ten, kdo bráni, či padne za svou vlast a nemusí to být vůbec voják. Jak může Českou republiku a její občany ohrožovat hnutí Tálibán, když nepůsobí (a nikdy nepůsobilo) jinde než na území Afganistánu?

1 0
možnosti
DR

Tak na tuhle otázku jsem tu za ten skoro týden ještě odpověď neslyšel.

1 0
možnosti
Foto

Pěkně napsáno R^R^

0 0
možnosti
Foto

Trochu manipulujete, pane Hynku. V první řadě se do zahraniční mise neodchází z rozkazu, vždy je to rozhodnutí dobrovolné, po zvážení, jestli to riziko za ty peníze stojí. V řadě druhé, dal jsem si tu práci a našel si text současné vojenské přísahy. O zahraničních misích a boji za cizí zájmy tam není ani slovo.

2 0
možnosti
Foto

Jste si opravdu jistý svým tvrzením? Jen se ptám. Vy snad sloužíte u těch bojových jednotek, že víte jak to chodí při výběru vojáků k plnění úkolů v zahraničních operacích? Uvádíte"zda to riziko za ty peníze stoji". Šel by jste tam zadarmo, respektive Vy pracujete zadarmo? A co se týče té přísahy, opravdu jste ten text pochopil správně, zejména s ohledem na zákon 221/1999 ??? Nic ve zlém, jen se ptám, vzhledem k Vaší argumentaci.

0 0
možnosti
JV

Vám karma. R^ Armádu jsme měli placenou od té doby, co jsme samostatný stát. I za II. světové války. A nikdy jsem nic neslyšel o žoldácích.

3 0
možnosti
BV

Pane Hynku,

vaše úvaha má jednu zásadní závadu, Nikdo z našich vojáků nejde na misi do Afganistanu nedobrovolně na základě rozkazu. Všichni jsou tam vysíláni na základě dobrovolného souhlasu s účastí v misi. Všichni vědí do čeho jdou, co je v Afganistánu čeká, Znají také svou odměnu, která je vyšší než ta co pobírají za službu doma. Vědí, že tam mohou padnout a co v tomto případě dostanou pozůstalí.

Teprve poté co účastník dané mise dá dobrovolný obeznámený souhlas se musí začít řídit rozkazy, které jsou vázany na službu v misi.

Té odměně se v armádě běžně říká žold, na rozdíl od civilu kde to bývá plat či mzda.

I já jsem v základní vojenské službě pobíral žold - jako vojín závratných 75 Kčs měsíčně. Po povýšení na desátníka = nejnižší plánovanou hodnost na mou funkci staršího zbrojíře praporu, mi žold zvedli na celých 80 Kčs, Představte si to navýšení celých 5 Kčs při zodpovědnosti za veškerou výzbroj praporu, její ůdržbu, opravy, kontroly a hlavně hmotnou zodpovědnost za veškerou munici, zbraně ve skladech.

K těm 5 kačkám:

Jako aktivní sportovec jsem se nedostal do Dukly, které byla u naší brigady. Přesto se mi občas podařilo, abych byl připsán k povolení k účasti na závodech, které duklákům podepisoval velitel brigády, takže jsem dostal na daný víkend včetně pátku opušták. Po jedněch závodech si mne zavolal na kobereček velitel dělostřeleckého vyzbrojování - můj odborný šéf na brigádě. Začal tím, že jsem se nezúčastnil jeho páteční porady a abych si vybral buď účast na závodech, nebo tu funkci zbrojíře za kterou jsem placen. A to neměl dělat - šáhnul jsem do kapsy, vytáhnul bůra, hodil jsem mu ho na stůl s tím, že se vzdávám té odměny za zbrojíře a že budu jezdit na závody. A docela jsem si tu situaci vychutnával

Hned byl oheň na střeše, lítal tam prokurátor, ale za chvíli se lampasáci uklidnili a vše se ututlalo. Zřejmě jim došlo, že by mohlo prasknout, že mne připravili o skutečnou odměnu za zastupování lampasáka, který funkci zbrojíře dělal předtím

3 0
možnosti
Foto

opravdu je to s tou dobrovolností tak? Takže jako když všici řeknou, že nepojedou dobrovolně, tak se nejede? A s pojmem žold, tak to jsem slýchal jako záklaďák.

0 0
možnosti
Foto

To je nedorozumění. I ti občané, kteří okupaci kritizují většinou litují padlých žoldnéřů.

5 0
možnosti
Foto

Hasič je 100x větší hrdina než nějaký okupant.

2 3
možnosti
LB

...pravil jeden z hrdinů od klávesnice.

Chtěla bych vidět, jestli byste vůbec zvládl tvrdý výcvik, kterým ti kluci museli projít.

4 1
možnosti
AG

Ne,ale všichni pracují, kteří zahynou při výkonu u svého povolání nanáší také měli být veřejně uctíváni .

3 0
možnosti
AG

By také měli. Bože, ta predikce.

1 0
možnosti
MS

Pokud chcete dodržování klidné, slušné a uctivé piety, tak v prvé řadě vyzvěte novináře, moderátory, politiky a všechny možné komentátory, ať skončí s tou mediální fraškou. Za chvíli by s troškou do mlýna mohl přiběhnout Jan Kraus a pozvat zesnulé vojáky do talk show.

Ti praví hrdinové nestojí o objektivy a fotoaparáty a silně pochybuju, že si takovéhle mediální divadlo, kam spěchají politici se vyfotit, přejí i pozůstalí. U nás v práci občas také zavlaje černý prapor a žádný novinář, ani politik k nám nepřijel a žádný bloger a diskutér nenapsal lítostivý blog a nehanil ostatní, že neprojevují dostatečnou úctu (Tím nemyslím vás, aby jste to nevztahoval na svoji osobu, jsou tu jiní blogeři a diskutéři).

Možná by bylo dobré se zeptat žijících vojáků v Afghánistánu, co si o tom myslí. Jestli považují setrvání v Afghánistánu za správné a jestli si přejí takové ovace, když umřou. Na druhou stranu voják není od myšlení a jeho zájmem není čest a vlast, ale plnit rozkazy svého nadřízeného. Na myšlení nemají moc prostor.

Jinak samozřejmě považujte zesnulé vojáky za hrdiny. Je to vaše právo a je svoboda projevu. Na druhou stranu názoroví oponenti zase mají právo je za hrdiny nepovažovat, protože hodnotí hrdinství podle svého pohledu.

2 0
možnosti
JT

nesrovnávejte hasiče s okupačním vojákem

3 2
možnosti
  • Počet článků 20
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 1642x
Politik a vlastenec.

Bývalý kandidát na prezidenta České republiky 2018.

Prezident Asociace obranného a bezpečnostního průmyslu České republiky.

Seznam rubrik